A kukoricafeldolgozással is foglalkozó Agri-Corn Kft.-nél a jövőbeli tervek főleg az export bővítéséről szólnak. Ha minden az elképzelések szerint halad, a kivitel arányát három éven belül megduplázzák. Önvezető gépkocsikhoz kínál teljesen hazai fejlesztésű, önálló hardvert és mesterséges intelligenciát használó szoftverrendszert az AImotive, amely immár közel tízmilliárdos befektetéssel és rövidesen már négy nemzetközi irodával veszi ki a részét az autóipar megreformálásából. Gyors, olcsó és egyszerű fi zetési platformot kínál a Barion az online áruházaknak, olyanokkal versenyezve, mint a Stripe vagy a PayPal. Az eredetileg a Sense/Net kis-közepes IT-vállalatból kinőtt, még csak pár éves magyar startup sikeresebb lett, mint az anyacége. A többek között világító reklámeszközöket, modern üzletberendezéseket, displayeket, tetőreklámokat és hatalmas, épületekre vagy áruházakba kerülő digitális nyomtatókat gyártó Béfl ex Zrt. fiatal vezetője a jövő év végére már négymilliárdos árbevételt és legalább duplázódó profitszintet remél. Bárán László várakozása szerint addigra már a bevételek fele külföldről származik majd. Ki ne szeretné, ha munkahelyére belépve a frissen sült ostya és a tölteléknek való lekvár illata fogadná nap mint nap? A Benei és Társa Kft. tulajdonosai jól ismerik és szeretik ezt az édes életet, hiszen maguk is munkaköpenyben, a gyártósorok mellett felügyelik a százéves múltra visszatekintő családi cég édességüzeméből kikerülő termékek legendás minőségét. Az Avemar gyártója új készítménnyel készül a piacra lépni. A bélgyulladás elleni szert, amelyet szintén búzacsíra-kivonatból állítanak elő, szinte korlátlan piaci lehetőségek várják. A BlackBelt Kft. egy olyan informatikai megoldással rukkolt elő, amely a vállalatoknak roppant olcsón és gyorsan tud személyre szabott ügy vi te li rendszereket gyártani. Ma még csak a forgalmuk harmadáért felel, de a jövőben a JUDO nevű fejlesztésüknek hála, komoly nemzetközi szereplővé is válhatnak. Szellemi műhelyként tekint cégére Tóth Attila, amit a lassan a harmincadik születésnapját ünneplő mérnök és tervezőiroda, a CÉH Tervező, Beruházó és Fejlesztő Zrt. neve is kifejez: együtt gondolkodó és alkotó közösségként még az egész építőipart a padlóra küldő válságból is megerősödve sikerült kijönniük. A hazai gabonaipar átalakulásának egyik nagy nyertese a Cerbona. Magyarországon piacvezetők, így a cél a minél aktívabb külföldi terjeszkedés. Nem sci-fi , bár úgy hangzik: az iparral párhuzamosan a munkaerő is digitalizálódik világszerte. A CodeCool alapítói szerint ahogy bárki megtanulhat írni-olvasni, programozóvá sem csak a matekzsenik válhatnak: lehet szakember bölcsészből, rendőrből, zongoraművészből, de a „jövőbiztos” karrierre vágyó pályakezdőből is. Ritka a több mint fél évszázados tapasztalat a klíma- és légtechnikai iparágban egy családi cégnél. A sikerhez azonban a biztos alapokat jelentő tapasztalat és szaktudás mellé kellett a jó üzleti érzék is; ma már tízből egy légkondi a nagytarcsai központú Columbus Klímától származik a magyar piacon. A CyBERG Corp. menedzsmentjének a meggyőződése szerint a vállalat idővel globális IT-óriássá növi ki magát. Bár a cég jelenleg egy nemzetközi franchise-étteremhálózat kiépítésén dolgozik, az üzleti modelljüket később az egységek érintőképernyőin keresztül értékesített digitális szolgáltatásokra alapozzák majd. A képlet egyszerű. Ha valaki ránéz egy energiaszámlára, az két fő tételből áll össze: a mennyiségből és az egységárból. A CYEB Csoport küldetése, hogy a nagyvállalati termelési folyamatok hatékonyságának a növelésével a felhasznált energiamennyiséget, energiakereskedelmi szolgáltatásával pedig az egységárat csökkentse. Ez elég jól működik. A DM-KER Kft. legfontosabb célja, hogy az építőipari gépek értékesítésében elért jelentős pozíciója mellett a mezőgazdasági munkagépek piacán is növelje a részesedését. A gépeladáson kívül a magas szintű alkatrész-értékesítéssel és szervizeléssel presztízst szerző vállalkozás forgalma évről évre dinamikusan nő. A gyenge tömegtermékek helyett minőségi pékáruival alapozta meg hírnevét, majd aktív márkaépítésbe kezdett a Félegyházi Pékség. A 2017-ben már hétmilliárd forint feletti bevételt elért, többgenerációs hazai családi nagyvállalat létszáma az ezer főt közelíti, és csaknem kilencven saját üzletük van országszerte. Mindeközben a kétezres évek elején az enyészettől mentették meg és jelentősen bővítették a kiskunfélegyházi kenyérgyárat. A 27 esztendeje működő fémmegmunkáló vállalkozás Tápiószőlősön, egy családi ház garázsában indult. A rendszerváltáskor Bíró Ferenc fi a, Zoltán szállt be a cégbe, most pedig Zoltán két huszonéves lánya viszi majd tovább az utóbbi időben már háromgenerációssá vált családi vállalkozást. Kényszerből vágott bele, családi vállalkozásként Palásti Károly a műanyagok galvanizálásába. Ma szinte nincs olyan nagy autógyártó a világon, amelynek ne lennének a beszállítói. A két évtizede ipari automatizálással foglalkozó Gamma Digital Kft. rendszer-integrációs tevékenysége mellett önvezető targoncákat működtető rendszert és egyedi irányítástechnikai adatgyűjtő szisztémákat fejleszt. A száz százalékban magyar tulajdonban lévő cég az Ipar 4.0 elkötelezett képviselője, amely a legmodernebb megoldásokat tervezi s valósítja meg a gyógyszer-, az autóipar és az intralogisztika számára. A mára mintegy 120 fős középvállalat vezetését a közelmúltban elért eredményei okán hazai és nemzetközi befektetők is megkeresték. Az ezredfordulón vette át a patinás Gerbeaud üzemeltetését Pintér Katalin. A vendéglátóipari szakember új életet lehelt a kissé elhanyagolt helybe, sőt világvárosokban nyitottak Gerbeaud kávéházakat. A két Michelin-csillagot elért Onyx étterem és a budai Émile is a vállalkozás nevéhez fűződik. GLOSTER INFOKOMMUNIKÁCIÓS KFT. Bő másfél évtized alatt a semmiből épített fel milliárdos forgalmú, huszonöt fős informatikai-távközlési középvállalkozást Szekeres Viktor, a Gloster tulajdonosa. Szigethalomról indult világhódító útjára a jellegzetes fekete dizájnjáról és különleges hatóanyagáról, a napraforgószár-kivonatról közismert magyar kozmetikum, a Helia-D termékcsalád. A legendás arckrém-márkát 2004-ben vette meg Budaházy Péter befektető és vezette át a XXI. századba – a tradicionális alapok megőrzésével. Mertek nagyot álmodni a HELL ENERGY tulajdonosai: pár év alatt a nulláról piacvezetővé váltak a magyar energiaital-szegmensben. A száz százalékban hazai tulajdonú cég mára naponta 4,5 millió doboz ördögfejes élénkítő italt gördít le a gyártószalagról, s indítja útjára világszerte, ötven országba. Akár a kutyahámok BMW-jének is lehetne nevezni a minőségéről és egyedi megoldásairól az ebtartók körében jól ismert és elismert magyar Julius-K9® márkát. A garázsból indult vállalkozás árbevétele mára meghaladja az ötmilliárd forintot, kutyás felszereléseik gyakorlatilag a világ összes országában kaphatók, sőt, a US Armynak, az amerikai hadseregnek is szállítanak. A nagy kihívások összerendezik az embereket, és nincs olyan nehéz feladat, amit ne lehetne megvalósítani a KÉSZ Csoport alapítója szerint. Varga Mihály több mint harminchat éve töretlen optimizmussal és lelkesedéssel vezeti az ország egyik legnagyobb és mindenképpen legsokoldalúbb építőipari vállalatcsoportját. Klíma, légtechnika és energetika. Ez az a három terület, ahol a Lenergy Magyarország Kft. alig több mint öt év alatt az egyik legsikeresebb, 3,5 milliárdos árbevételű, 54 fős hazai vállalkozássá nőtte ki magát. Céljuk a további terjeszkedés. A magyarországi autók négy gumiabroncsából egy nagy valószínűséggel a Marso Kft. közvetítésével került a helyére – kevesebb mint három évtized alatt nőtte ki magát nulláról a legnagyobb magyar gumiabroncs-kereskedővé a nyíregyházi központú vállalkozás. A folyamatos, organikus fejlődésben hisznek a Megaholznál – az egyedi igényekre szabott üzletberendezéseket gyártó budapesti vállalkozás már főleg a nyugat-európai piacra termel. A siker kulcsa a minőség-központúság, a biztos alapokon nyugvó növekedés és az innovatív iparági megoldások gyors adaptálása. A Megakránnál az eszközpark megújításával párhuzamosan a szervezetet is gyökeresen átalakították. A vezetők pár év alatt egyszemélyes kisvállalkozásból egy modern középvállalatot faragtak. Hamarosan a tőkepiacra is ki szeretnének lépni. A Mentavill annak idején egy garázsból indult. A székesfehérvári családi vállalkozás ma már viszont közel háromszáz embert foglalkoztat, és az épületvillamossági nagykereskedések közt az egyik legnagyobb hazai szereplőnek számít. A konténereket, modulokat megdöbbentően sok területen használják fel. A Mobilbox több országban – hazánkban is – piacvezető az ágazatban. Jövőbe látó magabiztossággal, a nulláról építette fel biciklis vállalkozását Berkes György, és így lett vezető e-bike márka a Gepida. Bár ma már a csapból is az elektromos közlekedés folyik, nem volt ez így 2000-ben, amikor az első e-meghajtású kerékpárját legyártotta a cég. Meg kellett várni, amíg beéri a piac az újító irányt, de megérte. Hosszú volt az út a nagymama rákospalotai házában kialakított garázscégtől a dubaji rendőrség megrendeléséig. Az állatfelszereléssel és -eledelekkel foglalkozó Panzi-Pet Kft.-nél nem féltek a változástól: reagáltak az aktuális piaci igényekre, így nőtt a máig családi tulajdonú vállalat a magyar hobbiállatpiac meghatározó szereplőjévé. Egy kis, innovatív kutatói csapatból nőtt erős, hazai tulajdonú középcéggé a Protecta Kft. A közel 2,5 milliárdos árbevételt egy szűk szegmensben, az erősáramú hálózatvédelemben érték el úgy, hogy világszerte számos országba szállítanak. Saját útját járja Gyaraki József, a Regio játékáruházlánc alapító-ügyvezetője. Nemcsak arra lehet büszke, hogy az „átkosban” családi vállalkozásként indított boltot az ország legnagyobb játékkereskedésévé fejlesztette, hanem arra is, hogy generációk nőttek fel a sokszor csak náluk elérhető termékeken. Az elmúlt években látványos átalakítással, a márkaportfólió tisztításával nemcsak a nyereségességet sikerült fenntartani, de a Roland Divatház bolthálózata is folyamatosan bővül, sőt még egy tőzsdei bevezetés is „benne lehet majd a pakliban”. Inspirálóan összetartó a győri Somogyi család – a kitartó munka és a stabil értékek adták az alapját a garázscégből negyven év alatt az ország egyik legnagyobb elektronikai cikkek nagykereskedelmével foglalkozó vállalatává váló társaság felépítéséhez – és később az újjáépítéséhez is. Nagy adag iparági tudás, ugyanannyi mérnöki precizitás, jókora szakmai lelkesedés és üzleti érzék kellett ahhoz, hogy a Star-Plus Kft. az egyik leg-nagyobb magyar tulajdonú műanyag-feldolgozó vállalkozássá nőjön, amely 27 évvel ezelőtti megalakulása óta folyamatosan nyereségesen működik. A TcT Csoport az ügyfélszolgálati rendszerek területén a magyar piac egyik vezető telekommunikációs technológiai vállalkozása. Legnagyobb céljuk ma az egyik legjövedelmezőbb termékük, a JC360 ügyfélkörének a bővítése. A legújabb fejlesztéseik manapság az egészségügyi higiénia és a 3D-s fémnyomtatás területére, valamint a Metro áruházlánc új logisztikai rendszerének a kialakítására terjednek ki. Kevesen vitatják: a mai világban az adat a legnagyobb kincs, egy-egy kulcsinformáció illetéktelen kezekbe kerülése pedig egész vállalatcsoportokat tehet tönkre, de akár a nemzetbiztonságot is veszélyeztetheti. Így az információtechnológiai rendszerek biztonsága kiemelt területté vált Magyarországon is – tíz év alatt ennek a sok bizalmat és diszkréciót igénylő iparágnak fejlődött meghatározó hazai szereplőjévé a TR Consult Kft. Az ipari automatizációval és gépgyártással foglalkozó veszprémi Transmoduls Kft. rohamléptekben növekszik. A munkavállalóik létszáma öt éven belül akár a duplájára is emelkedhet. Újra hazai döntési központú nagyvállalattal gazdagodott Magyarország. A 120 évesnél is régebbi innovációs hagyomány kötelez, a tervek pedig ambiciózusak: egy évtized múlva egymilliárd dolláros árbevételű, globálisan is erős világítástechnikai céggé formálná a ma is közel ötezer embert foglalkoztató Tungsramot a vállalatvezető. Egy mesterségesintelligencia-kutató, egy kutatóorvos és egy közgazdász összefogásával olyan különleges szoftvert alkotott a Turbine Kft., amellyel a sejtben lejátszódó folyamatokat lehet digitálisan modellezni. A kihívás nagy, de ha a Bayer gyógyszervállalat által is validált részeredményeken túl is sikert érnek el, az gyökeresen átalakíthatja a gyógyszerkutatást világszerte. A fagylalt- és desszertporok, valamint a kakaók gyártásával is foglalkozó Tutti Kft. átlagosan évente öt-tíz százalékkal növekszik. Az állandó bővülést a rugalmasságuk mellett a folyamatos termékfejlesztésnek köszönhetik. A közös beszerzés modelljét valósította meg bő két évtizede az építőanyag-kereskedések összefogásával a Nyugat-Magyarországról indult újHÁZ Centrum. Ma már viszont jóval többek egy beszerzési társaságnál. Sokrétűbb a tevékenységük és nagyratörőbbek a terveik. A nyolcvan kereskedő-telephely s azok tulajdonosai sokat köszönhetnek az agilis, ambiciózus női cégvezetőnek, aki ebben a férfi as szakmában helyt tudott állni. Na mizu, körülbelül erre asszociálhatunk a cég nevéből, a W.UP-ból. Szerencsésen „be is köszönt” a banki informatikai piacra a 2014 végén gründolt, fiatalos, de startupnál már nagyobb, jóval érettebb csapat. A gyorsan növekvő, mobil- és banki alkalmazásokat fejlesztő cég immár 110 feletti létszámmal a globális szektorra tekint. Az alaptevékenységként GPS-es nyomkövetéssel és tehergépjárműflotta-menedzsmenttel foglalkozó WebEye Telematics Group Kelet-Közép-Európában, hazai leányvállalata, a WebEye Magyarország Kft. itthon számít piacvezetőnek a szegmensben. A társaság öt év múlva tőzsdére szeretne lépni.
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
BÉT50 - Ötven hazai vállalat sikertörténete - 2018
2016-ban indult útjára BÉT50 néven a Budapesti Értéktőzsde kiadványsorozata, amely olyan sikeres, Magyarországon működő és magyar tulajdonú vagy kötődésű vállalatokat mutat be, amelyek hosszú távon fenntartható piaci pozícióra tettek szert, saját területükön már bizonyítottak.
A 2018-as kiadvány, amely a BÉT50 - Középvállalatok csúcstalálkozója konferencia keretében került bemutatásra, néhány kattintással teljes egészében elérhető a BÉT honlapján.
Olvassa el a beköszöntőket, merüljön el az összeállítási folyamat részleteiben, vagy ismerje meg jobban az élelmiszeriparból, egészségügy- és gyógyszeriparból, szolgáltató-, szállítmányozási és logisztikai szektorból kiválasztott 50 inspiráló vállalatot.