Ünnepélyes keretek között mutatta be a szakma, illetve a sajtó számára a Budapesti Értéktőzsde az inspiráló középvállalati történeteket prezentáló BÉT50 kiadványsorozat legújabb, sorban a hatodik tagját. A konferencián Végh Richárd, a BÉT vezérigazgatója köszöntötte a jelenlévőket, míg a nyitó előadást dr. Patai Mihály, a Magyar Nemzeti Bank alelnöke, a BÉT elnöke tartotta.
A közel teljes napot felölelő eseményt számos szakmai előadás és panelbeszélgetés színesítette, olyan témákat érintve, mint az aktuális világ- és makrogazdasági tendenciák, a középvállalatok növekedését elősegítő finanszírozási lehetőségek, a nyilvános működés, vagy a fenntartható (ESG) befektetések. Dr. Patai Mihály mellett előadást tartott Wolf László, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese, illetve Marta Testi, az ELITE nemzetközi vállalatfejlesztési hálózatának vezérigazgatója. A panelbeszélgetések során többek között olyan, a hazai pénz- és tőkepiacon meghatározó szerepet betöltő társaságok képviseltették magukat, mint az EY, a Széchenyi Alapok, a Hiventures, a Masterplast, az AutoWallis, a Bravogroup, a Gránit Bank, vagy a Vajda-Papír.
A konferencián egyben a BÉT hatodik, újabb 50 inspiráló középvállalati sikertörténetet tartalmazó kiadványának bemutatására is sor került. A 2016-ban indított publikációsorozat célja a dinamikusan növekvő, hazai tulajdonban lévő, vagy hazai kötődésű középvállalatok reflektorfénybe helyezése, ezzel közvetett módon a teljes középvállalati szféra inspirálása, ösztönzése. A kiválasztási folyamat minden évben részletes kritériumrendszer mentén zajlik, amely többek között a vállalatok eddig elért eredményét, aktuális piaci helyzetét, valamint növekedési potenciálját, jövőképét is magában foglalja.
A kiadvány mezőnyének kialakításakor a BÉT alapvető törekvése, hogy a társaságok minél több szektort öleljenek fel, ilyen módon is bemutatva a középvállalati szféra sokoldalúságát. A hagyományos iparágak mellett, mint a gépgyártás, építőipar, vagy az élelmiszeripar, olyan rendhagyó szektorok is találhatók az idei merítésben, mint a kerámia, a patrongyártás, a medencetechnika vagy a call center.
Az újonnan beválogatott 50 vállalattal immár közel 300 tagot számlál a BÉT50 közössége, akiknek történetei online is elérhetők a BÉT weboldalán.
A pandémia által előidézett rendkívüli helyzetet követően a gazdaság ismét növekedési pályán van, amelyben a középvállalatok szerepe hatalmas, az erősödés legfontosabb bázisát ugyanis továbbra is ezek a társaságok jelentik. Ez az idei BÉT50 mezőnyét áttekintve is megerősítést nyer: a közösség legújabb tagjainak árbevétele közel 400, EBITDA értékük pedig 50 milliárd forintot tett ki a tavalyi év során.”
– nyilatkozta dr. Patai Mihály, a BÉT elnöke és az MNB alelnöke.
A BÉT50 továbbra is a Budapesti Értéktőzsde középvállalati szolgáltatáspalettájának zászlóshajója, amely kiemelkedő szakmai-, illetve médiafigyelmet biztosít a közösség tagjai számára. A koncepció a szektor növekedésének ösztönzése mellett a tőkeági finanszírozás vállalati kultúrába való beágyazását is elősegíti. A kiadvány összeállítása az idei évben különösen örömteli folyamat volt, hiszen a tavalyi, javarészt online végzett interjúk után ismét alkalmunk volt arcokat, személyes történeteket társítani a vállalatokhoz. A pontot az i-re pedig természetesen a konferencia megrendezése tette fel, mind a kapcsolatépítési lehetőségeket, mind az előadásokat, szakmai diskurzusokat tekintve. Ezúton szeretném megköszönni valamennyi kollégám, illetve az együttműködő partnerek, támogatók munkáját"
– emelte ki Végh Richárd, a BÉT vezérigazgatója.
A tőkepiac fejlesztését mi is kiemelten fontosnak tartjuk az EY-nál; hozzásegíti a vállalatokat, hogy az M&A-piacra lépjenek, fúziók és akvizíciók révén is gyorsítsák növekedésüket. Megtiszteltetés, hogy a program szakmai partnerként, a példaértékű vállalkozások bemutatásán keresztül, immár 4. alkalommal dolgozhattunk közösen a Budapesti Értéktőzsdével a tőkeági finanszírozás népszerűsítésén és a sikercégek bemutatásán. A jövőben is töretlenül arra fogunk koncentrálni, hogy minél több hazai vállalkozást segítsünk a szintlépésben, és ösztönözzünk arra, hogy kövesse az ötvenek példáját, vagyis túlszárnyalja növekedési potenciálját”
– tette hozzá dr. Vaszari Péter, az EY stratégiai és tranzakciós tanácsadással foglalkozó üzletágának vezetője.
A kiadvány háttérmunkálataiban az idei évben az EY Magyarország segítette a BÉT-et. Médiapartnerként a Portfolio, fő támogatóként az OTP Bank és a Széchenyi Alapok, támogatóként a Magyar Nemzeti Bank, a Hiventures, az UniCredit Bank, a Richter Gedeon és az Opten járult hozzá a kiadvány létrejöttéhez és a konferencia megrendezéséhez.