Szafi Products Kft..jpg

Burján Zsombor, ügyvezető és alapító tulajdonos

A gyors hal megeszi a nagyhalat – foglalta össze vállalkozói online marketing alapelvét Burján Zsombor, a Szafi Products Kft. ügyvezető igazgatója és  társtulajdonosa. A cég arcával és névadójával Burján Szafirával mindig a folyamatos megújulásra, a termékpaletta bővítésére, új területek feltérképezésére törekednek egészen az alapítás óta. A több százezer elhivatott vásárló, követő és a pénzügyi eredmények egyszerre igazolták az előremutató szemléletet.

A történethez hozzá tartozik, hogy nem a semmiből indultak 2014 végén. Ekkor Burján Szafira önkéntes alapon már tíz éve foglalkozott táplálkozási  tanácsadással. Mivel ő maga szinte az összes étel alapanyagra – glutén, tej, szója, tojás, hüvelyesek – érzékeny, ráadásul több mint 4 éve vegán életmódot folytat, sok kísérletezéssel, tapasztalati úton kellett felállítania magának egy speciális étrendet. Emellett éveken át segített több ezer nőnek receptekkel, egészséges életmóddal, hízással, fogyással kapcsolatos kérdéseik megválaszolásában; a Szafi termékek vásárlóinak körülbelül 95 százaléka egyébként most is a hölgyek közül kerül ki.

Kitartó munkával egy nagy és rendkívül lojális közösséget sikerült kialakítani: amikor elindult a Facebook-oldala, egy héten belül csaknem 5 ezer követője lett, mára a 260 ezret is meghaladja a számuk. A közösségi médiában való megjelenéssel nagyjából egy időben létrehozott egy webshopot is, ahol be lehetett szerezni a receptjeihez szükséges speciális hozzávalókat. Itt eleinte más márkák termékeit árulták viszonteladóként, de pont a 2010-es évek közepén történő induláskor a tudatos, hozzávalókra fókuszáló táplálkozási trend felfutásával gyorsan berobbant az üzlet. Mivel a tanácsadással edukációban erősek voltak, sikerült az akkor divatos paleo diétát tovább népszerűsíteniük, ezért Burján Zsombor kezdeményezésére egy komoly stratégiai lépésre szánták el magukat: 2015-ben saját márkával jelentek meg a piacon.

A termékfejlesztést és a közösségi felületeket továbbra is Szafi menedzseli, a vállalkozás üzleti részét pedig innen vette át Burján Zsombor, aki korábbi, koktél- és báreszközökkel foglalkozó cégében szerzett vezetési tapasztalataira és erős vállalkozói ösztönére hallgatva állította tartósan növekvő pályára a vállalkozást. Sokáig a vállalat teljes operációját felügyelte, az ügyvezetésen túl felelt a médiamegjelenésekért, az online marketingért is. Mostanra sikerült kinevelni egy olyan csapatot maga mellé, amelyre nyugodt szívvel rábízhatja a cég ügyeit, így nem kell 24 órában rendelkezésre állnia.

Két fő termékcsaládjuk van: az  egészségtudatos táplálkozásra összeállított Szafi Reform, és a kifejezetten ételérzékenyeket célzó Szafi Free. Közös bennük, hogy minden termékük glutén-,tej- és szójamentes. A sajátmárkás (Szafi Reform) vonalat két univerzális lisztkeverékkel indították, azonban ma már 170 féle terméket kínálnak, egyebek mellett fűszereket, tésztakeverék porokat, szószalapokat, lekvárokat is; elsősorban a magyar konyha alapételeinek „mindenmentes” változatait (a leggyakrabban gondot okozó allergénektől mentes: glutén, tej, tojás, szója). Keverékeik saját fejlesztésűek, a receptet mindig Szafi kísérletezi ki, és ebből készül a nagyüzemi gyártásra optimalizált keverék, ami a tasakokba kerül.

BET50_funfact-Szafi.jpg

A következő mérföldkő a saját üzem felépítése volt. Nagyon nehéz ezekkel a különleges alapanyagokkal dolgozni, hiszen akár több beszállítótól, eltérő  kontinensekről is érkezhetnek. „Meg kellett oldani, hogy a minőségük, tápértékük stabil legyen.” – jelezte az egyik nagy kihívást Burján Zsombor. 

Emellett az élelmiszerbiztonságra szintén nagyon ügyel a cég, náluk ezért minden szállítmány csak azután mehet be az üzem területére, miután letesztelték az áru minőségét saját gyorsteszt laboratóriumukban, emellett együtt dolgoznak egy nagy nemzetközi laborral is. Minden szállítmány részletes kockázati besorolást kap az adott beszállító, az alapanyag és a mennyiség alapján – csak egy növényvédőszer-maradvány vizsgálat során például 555 különböző anyagot vizsgálnak. Fő beszerzési forrásuk Európa, de Kínából, Thaiföldről és Sri Lankáról is érkezik áru. A por alapú termékeket maguk gyártják budapesti üzemükben, a csokik, lekvárok, vagy éppen a mogyorókrém gyártását pedig rendszeresen ellenőrzött üzemekbe szervezik ki.

Sikerük egyik titka Burján Zsombor szerint, hogy most már a legnagyobb beszállítóktól rendelnek, akik nagyjából ugyanazoktól a termelőktől szerzik be az árujukat, így nem ingadozik a minőség az alapanyagok tekintetében, szállítmányról szállítmányra. Régebben nagy problémát okozott, hogy ha beérkezett egy alapanyag és a tápértéke nem felelt meg az előző szállítmányéval, le kellett cserélni az összes olyan termék tápanyagtáblázatát, címkéjét, ami tartalmazta az eltérő tulajdonságokkal rendelkező alapanyagot.

Külföldre is szállítanak, főleg olyan országokba, ahol sok magyar él, így Szlovákia, Románia, Németország, Ausztria, Szerbia és az Egyesült Királyság a fő exportpiacok. Nagyon erősek a közösségi médiában, Szafi blogja mellett aktívak a YouTube-on és az Instagramon is, és sok influencerrel is együtt dolgoznak. Sőt, felméréseik alapján a Szafi az egyik leggyakrabban említett márkanév a népszerű képmegosztó alkalmazáson.

Bár a cég sikeresen kinevelt menedzsmentje lehetővé tette, hogy Burján Zsombor visszavegyen a munkatempóból, de ő és a csapata továbbra is tele van tervekkel. Egyik fő célkitűzésük, hogy megerősödjenek az offline, személyes kapcsolatokon alapuló közösségépítésben is. Ezért is indították el a Szafi Shop franchise hálózatot, amelyek alapvetően boltok, de street food ételeket és pékárukat is lehet kapni. Jelenleg öt ilyen boltjuk üzemel Budapest mellett Győrben és Pécsen, és ezt a számot három éven belül 50-re szeretnék emelni. A saját hálózat bővítése mellett a közelmúltban kezdődött együttműködésük a SPAR-ral is, ahol közös márkanév alatt lehet kapni a frissen sült bagettjeiket.

BET50_NSR-Szafi-15.jpg