A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) és a londoni tőzsde leányvállalataként működő ELITE tavaly novemberben aláírt együttműködési megállapodásának köszönhetően a Program első, ma induló csoportjában már hét magyar vállalat vezetője is részt vesz. Az egyre növekvő ELITE közösséghez idén olyan ambiciózus magyar társaságok csatlakozhattak, mint a forgácsolt alkatrészeket gyártó CNC Rapid, az egészségügyi mérőeszközök gyártásával és értékesítésével foglalkozó Diagon, a Goodwill Pharma gyógyszeripari vállalat, az építőipari és gépipari szolgáltatásokat nyújtó Megakrán, a mezőgazdasági takarmányokat gyártó és forgalmazó, a BÉT-en már jegyzett UBM, a növénytermesztéssel és állattenyészéssel foglalkozó Tranzit-Food, valamint a vállalatirányítási rendszerek értékesítése terén meghatározó XAPT.

A BÉT stratégiájának fontos eleme, hogy a versenyképes, sikeres hazai vállalatok legfontosabb finanszírozási platformja legyünk. A Programmal a BÉT célja egy olyan átfogó tőkepiac- és tőzsdefejlesztési program megvalósítása, amely közép- és hosszú távon hozzájárul a magyar gazdaság növekedéséhez és versenyképességének további javításához. Az ELITE Program hazai elindulásával a képzésben részt vevő, saját területükön meghatározó vállalatok az új ismereteken túl kapcsolati tőkét is szerezhetnek, a döntéshozók pedig segítséget kapnak a cégük számára legmegfelelőbb hosszú távú külső finanszírozási forma kiválasztásához” – mutatott rá az ELITE képzés nyújtotta előnyökre Végh Richárd, a Budapesti Értéktőzsde elnök-vezérigazgatója.

Az ELITE nemzetközi kohorszába most belépő cégek vezérigazgatói, köztük a hét magyar vállalat vezetője is, ma reggel közösen nyitotta meg a Londoni Tőzsde kereskedését Michaletzky Márton, a BÉT kibocsátói akvizíció igazgatósága vezetőjének és Luca Peyrano, az ELITE vezérigazgatójának jelenlétében.

A Program képzési részének nemzetközi dimenzióját a Londoni Tőzsde Csoport (London Stock Exchange Group) és az ELITE kiterjedt partner hálózata és tudásbázisa adja, míg a Magyarországra jellemző országspecifikus ismereteket (pl. jogi- és adózási ismeretek) a BÉT állítja össze. A Programban részt vevő cégvezetők a képzés keretében a legkiválóbb szakemberektől kapnak segítséget a megalapozott üzleti és finanszírozási döntések meghozatalához, valamint a hasonló növekedési célokkal rendelkező vállalatok egy online platformon keresztül is közvetlenül kapcsolatba léphetnek a Programban már résztvevő többi európai céggel, ELITE Partnerekkel, azaz tanácsadókkal, ügyvédi irodákkal, kommunikációs szakemberekkel, könyvvizsgálókkal és természetesen befektetőkkel, így lehetőség van a közvetlen és folyamatos tapasztalatcserére, üzletszerzésre.

A most elindult képzés első moduljának témája a növekedési stratégiák tervezése és végrehajtása. A program ezen fázisának célja, hogy a résztvevők megértsék, értékeljék és megtanulják, hogyan kell egy nyertes cégstratégiát megvalósítani, végrehajtani, és hogyan kell irányítani a növekedési folyamatot a vezetői döntéshozatal során.

A programban részt vevő hét magyar cég képviselője neves szakemberek előadásain vehet majd részt és tehet szert naprakész, gyakorlati ismeretekre, ezúttal például Luca Peyrano, az ELITE programjának vezérigazgatójától, Chris Coleridge-től, aki a Cambridge Judge Business Schoolt képviseli vagy Emiliano Steinfl-től, aki az UniCredit Csoport nemzetközi központjának vezetőjétől.

Az ELITE Programról

Az ELITE Program a cégvezetők időbeosztására tekintettel főként online zajlik. Emellett évi három-négy személyes jelenlétet igénylő londoni és budapesti workshop van a kétéves képzés során, így nemzetközi környezetben nyílik lehetőség a tudás megszerzésére és a jövőbeni üzleti kapcsolatok megalapozására. A kétéves oktatási szakasz lezárultával azonban a cégek kapcsolata nem szakad meg az ELITE-tel és a többi ELITE vállalattal, a közösség részesei maradnak továbbra is és élvezhetik annak addicionális előnyeit, mint üzletszerzési lehetőség, kapcsolatépítés, részvétel networking rendezvényeken, valamint talán legfontosabbként potenciális befektetőkkel is találkozhatnak.

A képzés keretében olyan témákat dolgoznak fel a résztvevők, mint például a stratégiaalkotás, az innováció, a növekedés lehetőségei nemzetközi színtéren, a különféle szervezetirányítási modellek, a tőkebevonási lehetőségek (hitel, uniós pályázat, kockázati tőke, magántőke, tőzsdei forrásbevonás), valamint a munkavállalók ösztönzése. Emellett a vállalatok tovább mélyíthetik pénzügyi ismereteiket, üzleti tervek készítésével foglalkoznak, valamint a marketing, a kommunikáció és a PR eszközeit is megismerhetik – mindvégig a valós, mindennapi problémákat szem előtt tartva. A képzés hozzájárul ahhoz, hogy a vállalkozás értékteremtő folyamatai igazodjanak a finanszírozási és üzleti partnerek igényeihez. A kétéves Program végén a résztvevők egy nemzetközi környezetben mozgó befektetői kör által elfogadott üzleti tervet is készítenek, majd azt prezentálják is nekik.